شهید محمود رضا بیضایی

محمود رضا بیضایی در ۱۸ آذر ۱۳۶۰ در شهر تبریز و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد، تحضیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر محل تولد گذراند و از دوره راهنمایی با اندیشه های بسیجی اشنا شد تا در دوران دبیرستان به عضویت پایگاه مقاومت شهید بابایی شهر تبریز درآمد و در این پایگاه حضور فعال و مستمر داشت. همین حضور در پایگاه بسیج رفته رفته اولین بارقه های حضور در مکتب ایثار و شهادت را در وجود محمود رضا بیضایی پدید آورد.

محمود رضا بیضایی

شهید مدافع حرم محمود رضا بیضایی

محمود رضا بیضایی پس از گذراندن دوره متوسطه و اخذ مدرک دیپلم به سربازی رفت و پس از دوره آموزشی در پادگان نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز مشغول خدمت شد، گذران خدمت سربازی در سپاه نقطه عطف زندگی شهید بیضائی بود، چرا که پس از اتمام دوره خدمت وظیفه ادامه خدمت در سپاه پاسداران را انتخاب کرد و وارد دانشکده افسری امام علی شد. بیضایی پس از ورد به سپاه نام مستعار حسین نصرتی را برای خود برگزید تا به ندای “هل من ناصر ینصرنی” مولایش حسین لبیک بگوید.

حسین نصرتی در تمام طول دوران خدمت خود در سپاه پاسداران لحظه ای از تلاش و کوشش برای انجام وظایف پاسداری به بهترین شکل غافل نشد و ساعت های انگشت شمار خواب او در طی سال های متمادی شاهد این مدعاست.

پاسدار شهید مدافع حرم

محمود رضا بیضایی ، پاسدار شهید مدافع حرم

با شروع درگیری ها در جبهه سوریه محمود رضا بیضایی برای ماندن در ایران آرام و قرار نداشت و بالاخره با پیگیری فراوان سال ۱۳۹۲ اولین اعزام خود را تجربه کرد، محمود رضا به زبان عربی با دولهجه عراقی و سوری تسلط کامل داشت و به همین جهت تعامل کاملی با رزمندگان عراقی، سوری و لبنانی داشت و از این تعامل برای ضبط و ثبت آشار فرهنگی از رزمندگان دفاع از حرم آل الله استفاده میکرد.

شهید محمود رضا بیضایی بالاخره پس از دو سال مجاهدت در جبهه های سوریه در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۹۲ و در حالی که فرماندهی محور عملیاتی در منطقه “قاسمیه” در جنوب شرقی دمشق را به عهده داشت در اثر اصابت ترکش تله انفجاری بر سر و سینه اش به درجه رفیع شهادت شهادت نائل آمد. از شهید بیضائی دختری سه ساله به نام کوثر به یادگار مانده است.

کوثر بیضایی

کوثر، تنها فرزند به یادگار مانده از شهید بیضایی

فرازی از وصیت نامه محمودرضا بیضایی :

” تمام دنیا جمع شده‌اند؛ تمام استکبار، کفار، صهیونیست‌ها، مدعیان اسلام آمریکایی، وهابیون آدمکش بی‌شرف، همه و همه جبهه واحدی تشکیل داده‌اند و هدفشان شکست اسلام حقیقی و عاشورایی، رهبری ایران و هدفشان شکست نهضت زمینه‌سازان ظهور است و بس. و در این فضای فتنه آلود، متأسفانه بسیاری از مسلمین نا آگاه و افراطی نیز همراه شده‌اند تا این عَلَم و این نهضت زمینه‌ساز را به شکست بکشانند که اگر این اتفاق بیفتد، سالها و شاید صدها سال دیگر باید شیعه خود دل بخورد تا تحقق وعده الهی را نزدیک ببیند.”

محمود رضا بیضایی

پاسدار شهید، محمود رضا بیضایی

آلبوم تصاویر شهید محمود رضا بیضایی :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *