شهید سید حکیم، محمد حسن حسینی

شهید سید حکیم  با نام اصلی محمد حسن حسینی به سال ۱۳۶۱ و در ولایت سرپل افغانستان به دنیا آمد. پدرش حجت الاسلام سید محمد حسن کپروک بلخابی، از شخصیت های سرشناس و برجسته منطقه شان بود که در بهبوهه جنگ میان شوروی و افغانستان تصمیم میگیرد به همراه خانواده و محمد حسن که در آن زمان کمتر از ۲ سال سن داشت به ایران و شهر مقدس مشهد مهاجرت نماید.

شهید سید حکیم

شهید سید محمد حسن حسینی

سید محمد حسن تحصیلات ابتدایی را در یکی از مدارس حاشیه شهر مشهد گذراند و سپس برای تحصیل علوم حوزوی راهی حوزه علمیه شهرستان تربت جام شد ولی پس از دو سال تصمیم گرفت به جمع سپاهیان محمد رسول الله ملحق شود تا بتواند در ۱۶ سالگی و در زمان اوج جنگ تخار برای جهاد و جنگ در برابر القاعده و طالبان به کشورش برگردد و حتی در راه جهاد، اسارت طالبان را هم تجربه کند اما سختی های اسارت هم تغییری در روحیات او ایجاد نکرد.

پس از ۵ سال جهاد در کوهستان های افغانستان و با فروش کردن درگیری ها در افغانستان دوره استراحت نسبی سید محمد حسن فرا رسید و وی به همراه دوستانش در مشهد مشغول فعالیت های مذهبی شد و هیئت مذهبی فاطمیون را به صورت دوره ای در منازل دوستانش راه اندازی کرد و هر هفته در منزل یکی از نفرات مراسم های مربوط به دعا و زیارت عاشورا را برپا میکرد.

شهید سید محمد حسن حسینی

شهید سید محمد حسن حسینی

با ظهور گروه های تکفیری و وهابی در عراق سید حکیم به همراه چند تن از دوستانش که در هیئت فاطمیون فعال بودند تصمیم میگیرند برای کمک و حضور در کنار شیعیان سوریه به این کشور بروند و ابتدا با نیت کمک و کار جهادی در سال ۱۳۹۱ و در قالب چند گروه راهی سوریه می شوند. سید حکیم با سومین گروه که ۲۲ نفر بودند راهی شد و به دوستش علیرضا توسلی که با گروه اول به سوریه رسیده بود ملحق شد.

رزمندگان افغانستانی در ابتدای ورود به سوریه زیر نظر گروهی از مجاهدین عراقی فعالیت میکردند که در ملاقات هایی که شهید علیرضا توسلی به همراه شهید حسین حسینی (سید) و شهید سید حکیم با مستشاران ایرانی حاضر در سوریه دارند، با توجه به آشنایی تعدادی از ایشان با فنون رزمی و جنگی تصمیم میگیرند تا رزمندگان افغانستانی که حالا تعداد آنها نزدیک به دویست نفر است به صورت مستقل فعالیت کنند و بنا به پیشنهاد شهید سید حکیم نام فاطمیون برگزیده و هسته اولیه لشگر دلاور فاطمیون پایه گذاری می شود. فرماندهی این گروه به علیرضا توسلی (ابوحامد) واگذار میگردد و سید حسین و سید محمد حسن معاونت او را به عهده میگیرند. سید حکیم به عنوان فرمانده اطلاعات عملیات به جهاد با تکفیری ها مشغول می شود تا این که با افزایش تعداد شیعیان افغانستانی در سوریه لشگر سرافراز فاطمیون رسما اعلام موجودیت میکند و سید حکیم به عنوان فرمانده تیپ دوم فاطمیون (تیپ حضرت ابالفضل العباس علیه السلام) منصوب میگردد. شهید سید حکیم توانست در مدت کوتاهی خود را در میان رزمندگان به عنوان فرمانده ای شجاع و خستگی ناپذیر معرفی نماید و همه کسانی که اورا میشناختند از رشادت ها و تیزهوشی او خاطرات فراوانی به یاد دارند.

سید حکیم در کنار سید ابراهیم

شهید سید محمد حسن حسینی در کنار شهید مصطفی صدرزاده

شهید سیدحکیم می گفت باید فاطمیون را به اوج برسانیم، حالا که رو بروی اسرائیل ایستاده ایم و تا تلاویو فاصله ای نمانده، باید بیشتر از قبل سازماندهی کنیم و بچه ها را برای نبرد نهایی آماده کنیم. امروز فاطمیون در خط مقدم نبرد علیه تکفیری ها ایستاده و اسم فاطمیون لرزه بر اندام داعش و النصره و والدینشان اسرائیل و آمریکا انداخته است.

بالاخره در تاریخ ۱۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ سرنوشت سید محمد حسن حسینی هم با شهادت گره خورد و شهید سید حکیم که در عملیات های پاکسازی مناطقی همچون غوطه شرقی (حران عوامید، احمدیه، زمانیه، ملحیه، دیر سلمان، دیر ترکمان، سیلو، حجیره)، عملیات پاکسازی شمال استان حماه، عملیات ادلب، حمص (تدمر و قریتین) ،لاذقیه و درعا نقش بسیار مهم و پررنگی ایفا کرده بود، طی عملیاتی در اطراف شهر تدمر سوریه و در اثر انفجار بمب کنار جاده ای به همراه شهید احمد مکیان شهید شد.

سید حکیم در کنار ظریح مطهر سیده زینب سلام الله علیها

سید حکیم

سردار شهید سید حکیم: دشمن ما داعش و النصره نیستند، ما اینها را به حساب نمی آوریم، بچه های فاطمیون وقتی وارد میدان نبرد می شوند، اصلا ترسی از این اجیران مزدبگیر ندارند، فاطمیون آمده اند تا کمر اسراییل را بشکنند و رو در روی آمریکا مبارزه کنند. بچه های فاطمیون منتظر اشاره فرمانده کل قوا هستند تا بر لشکر یزیدیان زمان بخشمند و آنها را در هم بکوبند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *