شهید حسن آقاسی زاده شعرباف

شهید حسن آقاسی زاده در یکم فروردین ۱۳۳۸ در مشهد و در خانواده ای مذهبی و نسبتا ثروت مند به‌دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را با معدل بالا به پابان رساند با این حال در فعالیت های انقلابی و فرایض دینی اش بسیار پایبند بود. حسن که یک جوان انقلابی بود و با پخش اعلامیه های امام همیشه در معرض خطر دستگیری توسط ساواک بود در اوج فعالیت های انقلابی و پس از این که به خاطر پخش کردن اعلامیه های امام خمینی توسط ساواک بازداشت شد با پیشنهاد آموزش و پرورش و به اصرار والدینش در سال ۱۳۵۶ به کانادا رفت و در رشته راه و ساختمان در دانشگاه تورنتو مشغول تحصیل شد.

بیوگرافی شهید حسن آقاسی زاده شعرباف : 

فعالیت های انقلاب حسن آقاسی زاده با تحصیل در کانادا متوقف نشد و آنجا نیز دست از فعالیت بر نداشت و شروع به جذب دانشجویان پیروی خط امام در تورنتو کرد تا جایی که به عنوان سرپرست دانشجویان پیروی خط امام انتخاب شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۶۰ با وجود اینکه دانشجوی عالی دانشگاه تورنتو با مدرک کارشناسی‌ارشد رشته راه و ساختمان بود و میتوانست زندگی بسیار راحتی را در کانادا داشته باشد  به کشور برگشت و وارد نهاد انقلابی جهاد سازندگی شد. حسن در جهاد سازندگی از مهندسین بسیار سخت کوش و مخلص بود و به گفته همسرش در مدت یک سال و اندی که در جهاد خدمت کرد به ۲۹ شهر مختلف مهاجرت کرد و در همه این شهرها منشا خیر و سازندگی شد.

شهید حسن آقاسی زاده شعرباف

شهید حسن آقاسی زاده شعرباف پس از فارغ التحصیلی

با وجود این که زندگی شهید حسن آقاسی زاده شعرباف درجهاد سازندگی سراسر خدمت و سازندگی بود، وی در سال ۱۳۶۱ به خدمت سپاه خاتم الانبیا درآمد و راهی جبهه های نبرد شد و بیش از ۲۴۰۰ پروژه مهندسی جنگ از جمله خاکریز، پل، جاده، سکوی پرتاب موشک با مدیریت او در جنگ تحمیلی انجام شد و به خاطر اخلاص و لیاقتی که از خود نشان داد به عنوان معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران منصوب شد و پس از مدتی، مسئولیت تأسیس قرارگاه‌های “صراط‌المستقیم” و “خاتم‌الانبیاء” به او واگذار گردید. شهید حسن آقاسی زاده در عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، والفجر ۱ تا ۹، نصر ۱ تا ۱۱ و کربلا ۱ تا ۱۰ حضور موثر و بسیار فعالی داشت.

خاطره ای از همسر شهید حسن آقاسی زاده شعرباف :

یک هفته مانده بود به شهادتش، اهواز بودند که زنگ زدند دیدار با امام خمینی(ره) داریم؛ شما هم می‌آیید و من هم گفتم از خدایم است و شبانه با بچه‌ها به سمت تهران رفتیم برای دیدار با امام(ره)؛ به بعضی از رزمنده‌ها کارت دست بوسی امام داده بودند وقتی رسیدیم حسن آقا کارت را به من دادند و گفتند شما به جای من برو؛ گفتم نه شما اینقدر دوست داری و علاقه داری! چون هر وقت اسم امام خمینی(ره) می‌آمد چشمانش پراشک می‌شد.

وی می‌افزاید: گفت نه این حق شماست؛ در این چند سال در بدترین شرایط زندگی کردی؛ وقتی رفتم همه تعجب کردند و شهید آقاسی زاده گفت حق همسرم است این دیدار؛ حسن آقا فقط گفت رفتی به امام بگو همسرم بیرون است و گفتند التماس دعا؛ زهرا دختر کوچکم ۴ ماه بود؛ وقتی رفتم امام روی سر زهرا دستی کشیدند و بعد گفتم همسرم بیرون هستند و گفتند التماس دعا و آنجا امام فرمودند حاجتشان روا. برگشتم حسن آقا گفت چی شد؟ امام چیزی نگفتند؟ گفتم چرا فرمودند حاجتشان روا بعد گفتم حالا حاجت شما چی بود؟ که حسن آقا گفت شهادت، خیلی ناراحت شدم و سه‌شنبه هفته بعد خبر شهادت حسن آقا را به من دادند. ( تسنیم )

شهادت شهید حسن آقاسی زاده شعرباف :

شهید حسن آقاسی زاده شعرباف پس از ۶ سال مجاهدت و پس از بارها مجروحیت در جنگ سرانجام در ۲۸ مهرماه ۱۳۶۶ در سن ۲۸ سالگی در جریان عملیات کربلای ۱۰ و در حالی که قرار بود برای مجروحیت کمرش به اتریش اعزام شود طی یک عملیات شناسایی در منطقه “ماووت” عراق به شهادت رسید. پیکر شهید پس از تشییع در شهرهای ارومیه و تهران به مشهد آمد و در حرم مطهر امام رضا (ع) آرام گرفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *