شهید مجتبی ذوالفقار نسب

مجتبی ذوالفقار نسب در هشتمین روز از خرداد ماه سال ۱۳۵۶ و در شهرستان جهرم از توابع استان فارس به دنبا امد، او دومین فرزند خانواده بود و برادری داشت که یکسال قبل از او به دنیا آمده بود. در دوران کودکی و تحصیل در دبستان سرآمد هم سن و سالانش بود و در مدرسه بسیار منظم و با استعداد بود.

شهید مجتبی ذوالفقار نسب پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه که در شهر محل تولدش سپری شد در آزمون داشنگاه افسری شرکت کرد و برای ادامه تحصیل عازم تهران شد و سه سال بعد، پس از گذراندن آموزش های مقدماتی به شیراز برگشت تا تحصیلات تکمیلی افسری را پشت سر بگذارد.

مجتبی ذوالفقار نسب

سرهنگ شهید مجتبی ذوالفقار نسب

شهید ذوالفقار نسب با پیوستن به ارتش ناچار بود محل زندگی خود را به دستور سازمانی که در آن خدمت میکرد از شهری به شهر دیگر منتقل کند و به همین جهت چند سالی را در ایرانشهر سپری کرد که دوران ازدواج و آغاز زندگی مشترکش نیز در همین شهر رقم خورد.

با شدن گرفتن درگیری ها بین تکفیری ها و مدافعین اسلام در سوریه مجتبی ذوالفقار نسب هم تصمیم گرفت به صف مدافعین حرم بپیوندد اما از آنجایی که ارتش اعزامی به سوریه نداشت این امکان میسر نمیشد تا این که در آذر ماه سال ۱۳۹۴ مجتبی رسما برای اعزام به سوریه نام نویسی کرد ولی اینبار هم با اعزام او مخالفت شد.

همسر شهید ذوالفقار نسب میگوید که وی پس از مخالفت با اعزامش بسیار غمگین بود تا این که در پنجم اسفند ماه همان سال شرایط اعزام تعدادی از نیروهای ارتشی به سوریه مهیا شد و مجتبی ذوالفقار نسب به عنوان فرمانده نیروهایی که از شوشتر اعزام می شدند راهی جبهه های دفاع از حرم بی بی زینب شد.

شهید ذوالفقار نسب

شهید مجتبی ذوالفقار نسب

سرهنگ مجتبی ذوالفقار نسب مسئولیت فرماندهی یگان ادوات ارتش در سوریه را به عهده داشت اما با روحیه شهادت طلبی که داشت یک روز برای نجات همرزمانش که در محاصره تکفیری ها بودند دل به دریای گلوله و ترکش می زند و تنها کمتر از ۲ ماه پس از حضورش در سوریه یعنی در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۵ در کمین تکفیری ها گرفتار می شود و به درجه رفیع شهادت نائل میگردد.

مجتبی ذوالفقار نسب

علی و عباس، فرزندان شهید مجتبی ذوالفقار نسب

پیکر پاک شهید ذوالفقار نسب پس از بازگشت به ایران با همراهی با شکوه مردم جهرم تشییع و به خاک سپرده شد، روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد. از شهید مجتبی ذوالفقار نسب دو پسر به نام های عباس و علی به یادگار مانده است.

بخشی از وصیت نامه شهید  مجتبی ذوالفقار نسب :

اکنون که از جمع شما در دنیا به سرای باقی رفتم ، بدانید که باقلبی مطمئن و آرام به هدفی که سالها منتظرش بودم رسیدم .

مراسم هایم را ساده برگزار کنید و فقط برای امام حسین(ع) و عقیله بنی هاشم گریه کنید . 

پرهیزگار باشید و تقوا پیشه کنید و بدانید که کلید اسرار نماز اول وقت است .برادرانم را به حفظ حیا و خواهرانم را حفظ حجاب اسلامی و همه را به خوردن لقمه حلال وصیت می کنم .همه شما عزیزان را به سبقت در کارهای خیر و صله رحم سفارش می کنم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *