شهید ابوالفضل راه چمنی

شهید ابوالفضل راه چمنی متولد ۲ اسفند ماه سال ۱۳۶۴ در شهر ورامین استان تهران است، دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه ابوالفضل در محله پارچین تهران سپری شد، هوش و استعداد ابوالفضل از همان دوران کودکی او را در زمره نخبگان قرار داده بود و این امر علاوه بر فعالیت های گسترده فرهنگی و مذهبی در تمام دوران تحصیلی او نیز مشهود بود با این وجود شهید راه چمنی پس از اخذ مدرک دیپلم به سپاه پاسداران ملحق شد تا در لباس مقدس این نهاد به کشورش خدمت کند.

ابوالفضل راه چمنی

شهید مدافع حرم ابوالفضل راه چمنی

شهید ابوالفضل راه چمنی پس از ورود به سپاه پاسداران برای ادامه تحصیل رشته ریاضی را برگزید و علاوه بر کسب مدرک کارشناسی با معدل بالا، توانست در مسابقات المپیاد ریاضی استان تهران نیز مقاوم دوم استانی را کسب نماید و تمام اینها در شرایطی بود که فعالیت های فرهنگی اش هیچ گاه کمرنگ نشد و حتی با پیگیری های بسیار توانست نماز جماعت را برای نوبت صبح نیز در مسجد محله اش دایر نماید، این شهید بزرگوار با آیات نوربخش قرآن کاملا مانوس بود و هیچ گاه نماز اول وقت را ترک نمیکرد.

ابوالفضل راه چمنی قاری و حافظ ۵ جزء قرآن بود و از آنجایی که در رشته های کوه نوردی، صخره نوردی، غواصی، چتربازی، جودو و چندین رشته ورزشی دیگر حرفه ای بود در محل خدمتش علاوه بر فعالیت های فرهنگی، به عنوان مربی ورزشی نیز فعالیت می کرد.

شهید مدافع حرم ابوالفضل راهچمنی

شهید راه چمنی در بین کودکان سوری پس از آزاد سازی شهر از چنگان تروریست ها

تشدید درگیری ها بین جبهه اسلام و تکفیری ها در سوریه و عراق، قرار عاشقان بسیاری را ربوده بود و شهید راه چمنی هم یکی از این عاشقان بود که از ابتدای درگیری ها و با پافشاری فراوان موفق شد جمعا هشت بار به جبهه های نبرد اعزام شود و در جمع رزمندگان پاکستانی، فرماندهی بچه های زینبیون را به عهده گیرد.

شهید خواجه صالحی و شهید ابوالفضل راه چمنی

شهید خواجه صالحی در کنار شهید ابوالفضل راه چمنی

شهید مدافع حرم، ابوالفضل راه چمنی پس از ۸ بار اعزام به جبهه ها و در ۱۶ فرودین ماه ۱۳۹۵ بر اثر ترکش خمپاره در العیس جنوب غرب حلب به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید پس از تشییع با شکوه در گلزار شهدای روستای «ارمبویه» از توابع شهر پاکدشت به خاک سپرده شد.

آلبوم تصاویر شهید ابوالفضل راه چمنی :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *