شهید مرتضی حسین پور

شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور در ۳۰ شهریور ۱۳۶۴ و در شهر شلمان از توابع شهرستان رودسر استان گیلان چشم به جهان گشود، از کودکی هوش بالایی داشت و بعد از گرفتن دیپلم توانست در رشته مهندسی الکترونیک و در دانشگاه دولتی ساوه پذیرفته شود اما علاقه اش به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث شد تا در سال ۱۳۸۳ به جمع سبزپوشان سپاه ملحق شده و وارد دانشکده افسری امام علی علیه السلام ( دانشکده امنیت دانشگاه امام حسین علیه السلام ) شود.

شهید حسین قمی

شهید مرتضی حسین پور معروف به حسین قمی

آغاز درخشش شهید حسین پور در پایگاه امام علی علیه السلام قم برقم خورد، دانش جنگ وی به گونه ای بود که در میان فرماندهان بلند پایه نظامی حرفی برای گفتن داشت و ر میان ایشان صاحب نظر بود. بسیاری از فرماندهان سپاه قدس اطمینان و اعتقاد داشتند که روزی مرتضی حسین پور از افراد مهم و کارساز برای سپاه پاسداران و ایران خواهد شد.

استعداد، زکاوت، اخلاص و ورزیدگی مرتضی حسین پور به گونه ای بود که توانست در مدت زمان کمتر از ۱۵ سال پس از ورود به مجموعه سپاه پاسداران، از او یک سرهنگ پاسدار بسازد و او را به عنوان جانشین اطلاعات عملیات سپاه قدس استان گیلان معرفی کند، با این وجود مرتضی از اولین کسانی بود که با آغاز درگیری ها در سوریه داوطلب حضور در جبهه های شامات شد.

اولین اعزام شهید مرتضی حسین پور شلمانی در سال ۱۳۹۲ بود که وی به عنوان یکی از فرماندهان محور غوطه شرقی دمشق وارد خاک سوریه شد اما یک سال بعد با ورود داعش به عراق روانه این کشور شد تا جزء اولین فرماندهانی باشد که در کنار سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی و در خط پدافندی بغداد-سامرا مشغول مبارزه می شود، شهید مرتضی حسین پور در عملیات شکست حصر بلد-سامرا نقش بسیار پررنگی داشت و پس از این عملیات بود که فرماندهی چند پایگاه عراقی به او که با نام جهادی حسین قمی شناخته می شد واگذار شود.

شهید مرتضی حسین پور شلمانی

پوستر شهید مرتضی حسین پور شلمانی

شهید حسین قمی در عملیات های آزاد سازی دیرالزور، نبرد تدمر، شکستن محاصره سامرا و بلد و آزاد سازی شهر حلب سوریه نقش بسزایی داشت و از همین رو به وی لقب ٬ حسن باقری زمان ٬ را داده بودند. تیزهوشی در اجرای تاکتیک های نظامی و توانایی بالا در مهارت های رزم نامنظم حسین قمی را به واقع شبیه به شهید حسن باقری کرده بود و او را در مقاطع زمانی مختلف به فرماندهی تیپ های فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان و حیدریون عراق رسانده بود. تسلط شهید قمی به زبان عربی طوری بود که به تمامی لهجه های لبنانی، عراقی و سوری به گونه ای صحبت می کرد که تشخیص عرب نبودن او کار دشواری بود.

سرهنگ مرتضی حسین پور در طول مدت حضورش در جبهه ۶ بار مجروح شد که سه بار از این شش بار تا مرز شهادت نیز پیش رفت اما هر بار مجروحیت را از خانواده اش و همسرش که از سه سال ۱۳۹۲ با او ازدواج کرده بود پنهان میکرد و سعی میکرد همیشه همسر و والدینش را در ارامش نگه دارد.

شهید مرتضی حسین‌پور در زمان شهادت فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون عراق در سوریه بود و حتی در آخرین ساعات و دقایق زندگی هم نشان داد که فرماندهی شایسته برای رزمندگان تحت امرش بوده است.

شهید حسین قمی در کنار شهید علیرضا قبادی

شهید حسین قمی در کنار شهید علیرضا قبادی

شهید حسین پور که از فرماندهان محبوب قاسم سلیمانی و فرمانده شهید مهدی نوروزی و شهید محسن حججی بود، در روز ۱۶ مرداد ۹۶ و در حالی که محور تحت فرماندهیش توانسته بود در برابر هجوم سنگین و کم سابقه داعش مقاومت نموده و به سلامت عقب نشینی کند و پس از این که با تنی مجروح و ترکشی در ریه توانسته بود بیش از یک ساعت سر پا بماند و به نیروهای تحت امرش روحیه بدهد سرانجام بیهوش شد و به علت خونریزی زیاد پس از بیست دقیقه در بهداری صحرایی در منطقه تدمر سوریه به فیض شهادت نائل آمد. از شهید حسین پور یک \سر به نام علی به یادگار مانده است که پس از شهادت پدر به دنیا آمد.

آلبوم تصاویر شهید مرتضی حسین پور شلمانی :

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. آدم راستگو گفت:

    سلام.وقتی کپی پیست میکنید میشه همین.یعنی واقعا نمی تونید تشخیص بدید که دانشگاه امام علی ماله ارتشه نه سپاه

    • سید مسعود حسینی گفت:

      دانشکده امام علی یکی از زیر مجموعه های دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین علیه السبلام هست. دانشکده امنیت این دانشگاه به نام دانشکده امام علی علیه السلام هم شناخته میشه. با این حال من این بخش از متن رو اصلاح میکنم و از شما هم متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *