شهید سید مجتبی حسینی

شهید مدافع حرم سید مجتبی حسینی به سال ۱۳۶۲ و در شهر مقدس قم به دنیا آمد، پدرش فردی مذهبی و مقید بود و همین امر زمینه تربیت دینی سید مجتبی و آشنایی او با سیره اهل بیت و مکتب زینب سلام الله علیه را فراهم می نمود.

سید مجتبی حسینی دوران کودکی و نوجوانی خود را در محله بلوار سمیه قم سپری کرد و در دانشگاه در رشته کامپیوتر مدرک کارشناسی را گرفت. مهندس سید مجتبی حسینی پس از فارغ التحصیلی به حوزه رفت و مشغول فراگیری علوم دینی در یکی از حوزه های علمیه شهر قم شد و در برگزاری هیات و مراسم های مذهبی بسیار فعال و کوشا بود.

شهید سید مجتبی حسینی

شهید سید مجتبی حسینی ، شهید مدافع حرم

شهید سید مجتبی حسینی از کودکی با سیره اهل بیت رشد کرده بود و طبیعی بود که با در خطر افتادن حرم بی بی زینب، نتواند بی تفاوت بنشیند و به این ترتیب برای اعزام به سوریه داوطلب شد و پس از اصرار فراوان برای اعزلام توانست در قالب لشکر دلاور فاطمیون رهسپار جبهه های جنگ با تکفیری ها شود.

سید مجتبی در سه نویت به جبهه اعزام شد و تمام همرزمانش خاطره های فراوانی از دلاوری ها، فداکاری ها، رشادت ها و تیز هوشی او به یاد دارند. سه دوره حضور و رشادت سید مجتبی در جبهه نبرد، با عملیاتی که در منطقه بصری الحریر در شمال استان درعا سوریه انجام شد ختم به خیر شد و مهندس سید مجتبی حسینی در آخرین روز از فروردین سال ۱۳۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حسینی در کنار شهید موسوی

شهید حسینی در کنار شهید مصطفی موسوی

شهید حسینی از تکنیک رزمی بالایی برخوردار بود و در روز شهادت برای پشتیبانی گروهی از همرزمان که در محاصره تکفیری ها بودند به دل دشمن زد و تا آخرین فشنگ از آنان تلفات گرفت و حتی پس از زخمی شدن و زمانی که جمعی از تکفیری ها برای زدن تیر خلاص به وی نزدیک شدند، با استفاده از نارنجکی که در دست داشت چند از آنان را به هلاکت رساند و خود نیز به شهادت رسید. یکر این شهید بزرگوار تا ماه ها در اختیار تکفیری ها بود تا این که در جریان مبادله اساد به ایران بازگشت و در بهشت شهدای حضرت معصومه قم و در قطعه ۳۱ به خاک سپرده شد. یادش گرامی

متن زیر به نقل از شهید مرتضی عطایی آمده است :

مسیر بازگشت بچه ها ، تقریبا بسته شده بود. با پی ام پی(نفربر) خودمان را به نزدیک روستای الخوابی رساندیم تقریبا الخوابی هم سقوط کرده بود دشمن با گلوله از ما استقبال می کرد باطری بیسم اش تمام شده بود!

مجتبی مجتبی ابوعلی!

مجتبی جان خودتون را به منبع آب برسونید ما آنجا با پی ام پی منتظرتون هستیم. صدای خش خش بیسیم بی رمقش آخرین جملات سید مجتبی را به سختی به ما رساند. هنوز آخرین کلماتش که از گلوی خسته و تشنه اش می آمد تو گوشم می پیچید:

از بیست تا پرستو فقط سه تامون سرپا هستیم… و دیگر هیچ.

مجتبی مجتبی ابوعلی… مجتبی مجتبی ابوعلی…

سید مجتبی اگر صدای من را می شنوی شاسی بیسیم را فشار بده …

مجتبی مجتبی ابوعلی… مجتبی جان می دونم باطری بیسیم ات شارژ نداره اگر صدای من را می شنوی شاسی را فشار بده!

مجتبی جان اگر هنوز زنده ای شاسی بیسیم را فشار بده… سید مجتبی تو رو خدا شاسی را فشار بده…

از بالا دیدم که تکفیری ها سید را دوره کردن ، رسیدن بالای سرش ، دیگر داشت اسیر می شد درست همان لحظه ای که دشمن از به دام افتادن یکی از شیر مردان فاطمی خوشحال بود سید مجتبی ضامن نارنجک را رها کرد…تکه های گوشت بود که از آسمان مثل باران بر زمین می بارید…

شب عملیات سید مجتبی حسینی فرمانده دلاور گروهان تیپ قهرمان فاطمیون برای سلامتی بچه ها اسپند دود می کرد!

همان طور که بچه ها تشنه بودند سینه می زدند و عشق بازی با ارباب خود می کردند سید مجتبی آتش اسپند را بالای سر تک تک بچه ها می گرداند و با دود معطرش قربان صدقه آنها می رفت ، ای کاش یک نفر اسپند را دور سر خودش می گرداند…

مزار شهید مجتبی حسینی

مزار شهید سید مجتبی حسینی در بهشت حضرت معصومه قم

استان درعا پاکسازی شد :

در حالی که این پست را تایپ میکردم متوجه شدم استان درعا سوریه، به طور کلی از شر تروریست های تکفیری آزاد شده است. خون سید مجتبی و همرزمانش به ثمر نشست  و محل شهادتشان امروز ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ آزاد شد.

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. عاشق شهادت گفت:

    با عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگواران
    بنده از زمانیکه در مورد شهید حسینی از تلویزیون شنیدم به شدت منقلب شدم انگار تا اون زمان شهادت رو درک نمیکردم واقعا روح شون عجیب حالمو دگرگون کرد خداوند را سپاس برای اولین بار زاﺋر شهیدم نمود و مرا به سمت مرقد مطهرشون کشاند انشاءالله تصمیم دارم همیشه به زیارت شون برم خیلی حس فوق العاده و نابی به آدم دس میده حتی بیشتر اوقات دلتنگشون میشم الهی بنده رو هم به این مقام والا برسون و همه آرزومندان را و همراه شهدا در دنیا و آخرت مرتبط مان بگردان و مشتاق لقاء خودت بنما اللهم عجل لولیک الفرج آمین یا رب العالمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *