شهید سعید خواجه صالحانی

شهید سعید خواجه صالحانی ۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۸ در شهرستان پاکدشت از توابع استان تهران و به عنوان دومین فرزند خاتواده به دنیا آمد. تربیت سعید در خانواده ای مذهبی، اولین زمینه عشق او به اهل بیت عصمت و طهارت بود و همین عشق حلقه وصل سعید با فعالیت های فرهنگی و دینی را شکل می داد.

شهید سعید خواجه صالحانی

شهید سعید خواجه صالحانی

شهید خواجه صالحانی در کنار تحصیل به ورزش کشتی نیز مشغول بود و در این رشته به چند مقام استانی هم دست یافت، سعید خواجه صالحانی پس از اتمام تحصیل به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد و فعالیت های فرهنگی خود را در این نهاد و با مسئولیت فرمانده پایگاه سیدالشهدا شهرستان پاکدشت ادامه داد.

 

با تشدید فعالیت تکفیری ها در سوریه و شدت گرفتن درگیری ها سعید هم تلاش میکرد به رزنمدگان فعال در سوریه ملحق شود و بالاخره موفق شد فرماندهان خود را برای اعزام راضی کند و به صف رزمندگان اسلام ناب محمدی در جبهه شامات ملحض شود.

شهید خواجه صالحانی

شهید خواجه صالحانی در کنار شهید راه چمنی

شهید سعید خواجه صالحانی بالاخره در چهارمین اعزامش به سوریه و در چهارمین روز از سال ۱۳۹۶ و به عنوان اولین شهید امسال در طی عملیاتی در “استان حماه” سوریه به شهادت رسید. چیکر این شهید عزیز دو روز بعد از شهادت به میهن بازگشت و در روز ۷ فروردین پس از تشییع با شکوه در ر گلزار شهدای “ده امام” شهرستان پاکدشت به خاک سپرده شد و نامش را در کنار ۴۹ شهید مدافع حرم شهرستان پاکدشت ثبت کرد.

مراسم تشییع شهید سعید خواجه صالحانی

مراسم تشییع شهید سعید خواجه صا لحانی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *