سردار شهید غلامعلی قلی زاده

سرهنگ پاسدار غلامعلی قلی زاده متولد روستای گوگدرق از توابع شهرستان میانه از استان آذربایجان شرقی است. غلامعلی با پیروزی انقلاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی میپیوندد و از همان ابتدا در ماموریت های مرزی سپاه پاسداران در مرزهای جنوب غربی شرکت میکند.

شهید غلامعلی قلی زاده

سردار شهید سپاه پاسداران غلامعلی قلی زاده

شاید پر رنگ ترین فعالیت سرهنگ قلی زاده رشادت هایش در جنگ با گروهک پژواک در زمان جنگ تحمیلی باشد که در مرزهای کردستان به وقوع پیوست اما ایشان تا پایان جنگ تحمیلی در صفوف مقدم جبهه های غرب و جنوب غرب ماندند و با تلاش خستگی ناپذیر به اسلام و رزمندگان اسلام خدمت کردند

غلامعلی قلیزاده پس از اتمام جنگ تحمیلی مسئولیت های مختلفی را در سپاه پاسداران عهده دار شدند اما حتی پس از بازنشستگی هم خانه نشین نشدند و با آغاز درگیری ها در سوریه از همان ابتدا به عنوان نیروی مشاور و مستشاری راهی سوریه شدند.

غلامعلی قلی زاده

شهید مدافع حرم پاسدار شهید غلامعلی قلیزاده

سرهگ قلی زاده سرانجام پس از سال ها تلاش و مجاهدت و ۴ سال حضور مستمر در جبهه سوریه در دی ماه سال ۱۳۹۵ و در جریان درگیری های شهر حلب به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مراسم تشییع این شهید بزرگوار در تاریخ ۱۲ دیماه ۱۳۹۵ با حضور گسترده مردم اسلام اباد در مسجد جامع واوان اسلام شهر برگزار شد.

غلامعلی قلی زاده

مراسم تشییع و تدفین شهید غلامعلی قلی زاده

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *