شهید عبدالله باقری نیارکی

عبدالله باقری نیارکی متولد ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۱ در تهران است. خانواده باقری خانواده ای مقید و مذهبی بودند به طوری که در نمازهای جماعت و دیگر مراسمات مجلس محل حضور مستمر داشتند و عبدالله در چنین خانواده ای با عشق به اهل بیت پرورش یافت.

عبدالله پس از اخذ مدرک دیپلم و در سال ۱۳۷۹ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت شد و در آغاز خدمت عضو تیم رهایی گروگان بود اما از سال ۱۳۸۳ به سپاه انصار المهدی  ملحق شد تا در تیم های حفاظت اشخاص انجام وظیفه کند و در همان سال هم بود که اولین فرزند ایشان به نام محدثه به دنیا آمد.

شهید عبدالله باقری

پاسدار شهید مدافع حرم، عبدالله باقری نیارکی

با انتخاب محمود احمدی نژاد به ریاست جمهوری عبدالله باقری به تیم حفاظت او پیوست و تا سال ۱۳۹۲ عضو تیم حفاظت رئیس جمهور بود اما با پایان دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد بالاخره حاج عبدالله توانست موافقت فرماندهان برای اعزام به سوریه را جلب کند.

از همان اوایل آغاز درگیری ها در سوریه عبدالله تلاش فراوانی برای سفر به سوریه داشت اما هر بار فرماندهان سپاه انصار با درخواست وی مخالفت میکردند تا این که اولین بار در اسفندماه سال ۱۳۹۳ برای یک ماموریت کوتاه سه روزه عازم شامات شد.

شهید باقری نیارکی

شهید باقری نبارکی در جبهه سوریه

اشتیاق شهید باقری برای بازگشت به سوریه پس از اولین اعزامش صد چندان شده بود و به تعبیر دایی محترمشان، ” حاج عبدالله مانند اسپند روی آتش شده بود و با دیدن اوضاع سوریه نمیتوانست اینجا طاقت بیاورد “.

شهید باقری در پیاده روی اربعین

شهید عبد الله باقری در پیاده روی بزرگ اربعین

اعزام دوباره حاج عبدالله شش ماه طول کشید و در طول این مدت ایشان به هر دری می زد تا سریعتر به جبهه برگردد تا بالاخره در مهر ماه سال ۹۴ دومین اعزام او رقم خورد و در یازدهمین روز پاییز دوباره راهی شد.

رشادت های عبدالله باقری در نبرد به گونه ای بود که شهادتش زیاد طول نکشید و تنها ۲۰ روز پس از دومین اعزام در آخرین روز مهر سال ۱۳۹۴ همراه با امین کریمی که از همرزمانش در سپاه انصار المهدی بود، در حومه شرقی شهر حلب به درجه رفیع شهادت رسید.

کوثر باقری و زینب باقری فرزندان شهید عبدالله باقری

کوثر و زینب باقری، دو یادگار شهید عبد الله باقری بر سر مزار پدر

آلبوم تصاویر شهید مدافع حرم عبدالله باقری :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *